شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
در گفت و گو رادیویی مطرح کرد در گفت و گو رادیویی مطرح کرد در گفتگوی رادیویی مطرح شد
شوشان خرمشهر : مدیر آموزش و پرورش خرمشهر در برنامه رادیویی آموزش و پرورش، صدا و سیما و مردم را سه ضلع مثلث تعلیم دانست که برای ارتقای سطح آموزش در کنار هم بودن آنها یک ضرورت است.

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش خرمشهر، عبدالحافظ عنبری با حضور در برنامه رادیویی مثلث در خصوص برخی سوالات مطرح شده، توضیحاتی ارائه داد.
وی با تاکید بر برنامه ریزی برای غنی سازی اوقات فراغت تابستانه دانش آموزان خرمشهر در پاسخ به پرسش آماده بودن بسترهای لازم برای این امر، اظهار کرد: برنامه غنی سازی اوقات فراغت برنامه طولانی مدتی است و اگر بخواهیم برنامه اوقات فراغت را غنی کنیم به یک برنامه طولانی مدت نیاز است و بستر برای تحقق این سطح عالی تا کنون فراهم نشده است.
وی توضیح داد : تحقیق این امر نیازمند بسترهای علمی، فرهنگی و امکانات و تجهیزات است و می طلب سازمان فنی و حرفه ای آموزش و پرورش برنامه جامع و مستمری داشته باشد.
وی در ادامه با اشاره به موضوع ثبت نام ها، گفت: بر اساس قانون اساسی ثبت نام رایگان است اما با این وجود و در شرایط فعلی که سیستم آموزشی پاسخگو  نیازهای آموزشی نیست باید خانواده ها برای امر تعلیم در کنار مدارس باشند.
مدیر آموزش و پرورش خرمشهر با تاکید براینکه به دانش آموزان کم بضاعت خرمشهر توجه ویژه می شود، افزود: دولت یک سری اعتبارات برای مناطق روستایی در نظر گرفته است و منطقه آزاد نیز تا حدودی در این امر کمک کرده است.

وی در ادامه بیان کرد: قشر عام جامعه باید آموزش و پرورش را در سبد خرید خود بیاورند و اگر این اتفاق بیافتد شاهد اتفاق خوبی در امر آموزش خواهیم بود.
وی ادامه داد: مردم باید به کمک مدارس بیاییند و در امر تامین مخارج یاری رسان مدارس باشند. و با این اقدام می توانند عاملی در ورود فرزندان خود به دانشگاه های دولتی و تراز بالا و پیشگیری از هزینه های بالای مراکز عالی غیر دولتی باشند.
مدیر آموزش و پرورش خرمشهر ادامه بر اینکه صدا و سیما به عنوان ضلع سوم مثلث تعلیم است تاکید کرد و گفت: صداو سیما باید به یک تریبون عمومی تبدیل شود و طی برنامه مستمری در کنار آموزش و پرورش باشد تا با اعلام برنامه ها و بیان دغدغه زمینه فرهنگ سازی را فراهم کرد.
وی در ادامه برنامه، به پرسش در مورد ثبت نام در مدارس طبق منطقه مسکونی نیز پاسخ گفت و سطح کیفیت مدارس خرمشهر را یکسان دانست.

عنبری تاکید کرد: سطح آموزش در مدارس مختلف متفاوت نیست چراکه نیروهای آموزشی شهرستان در تمام مدارس یکسان هستند و فقط برخی مدارس کارهای فوق برنامه بیشتری انجام می دهند و تفاوت کیفیت بیشتر ناشی ازاحساس مردم است.
وی همچنین در خصوص مشکل تامین کتب درسی، اظهار کرد: تهیه کتاب به صورت ثبت نام اینترنتی است و سال گذشته در مدارس شهری خرمشهر مشکل وجود نداشت و برای مدارس روستایی نیز امسال مدیران اقدام به ثبت نام می کنند.
مدیر آموزش و پرورش خرمشهر در خصوص سازمان دهی نیز گفت: امسال در خرمشهر سازماندهی عادلانه بر مبنای عدالت و علاقمندی معلمان انجام شده است.
 عنبری همچین با تاکید بر اهمیت مقطع ابتدایی و اشاره به افزایش درصد تحصیل در پیش دبستانی از 27 درصد در سال پیش تا 90 درصد در سال جاری. از خانواده و صدا سیما خواست برای 100 درصد شدن این آمار به ثبت نام کودکان 5 ساله توجه جدی داشته باشند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار